Beheer je site of maak een gratis account aan.
English
(klik op de afbeelding om het werk groter te bekijken) stuur een bericht naar de kunstenaar
Vrolijke collage met bloemen en dieren. Papier uit tijdschriften op karton. Geleverd met passe-partout en lijst. Totaal formaat 40 x 30 cm
Papier uit tijdschriften op karton. Geleverd met passepartout en lijst. Met lijst is het formaat 40 x 30 cm.
Abstracte collage met papier uit tijdschriften op karton. Geleverd met passepartout en lijst. Formaat met houten lijst is 40 x 30 cm
Abstracte collage met papier uit tijdschriften, landkaarten op karton. Geleverd met passepartout en houten lijst. Totaal formaat 40 x 30 cm
Abstracte collage gemaakt en gescheurd met eigen monoprints met acrylverf op karton. Geleverd met passepartout en houten lijst. Totaal formaat is 50 x 40 cm.
Abstracte collage gemaakt en gescheurd met papier van eigen monoprints met acrylverf. Geplakt op karton. Geleverd met passepartout en houten lijst.
Schilderij met action painting. Acryl met pouring medium op canvas. Ik maakte dit zomaar uit de losse pols, het ontstond.
Collages
In dit schilderij heb ik nieuwe levenslust verwerkt met verdunde acrylverf op doek. Ik heb met vlakken en spetters spontaan maar gecontroleerd op het doek aangebracht.
Collage
Abstracte colage
Abstracte collage met papier van tijdschriften op karton, geleverd met passe-partout en houten lijst. Totaal formaat 40 x 30 cm
Dit is het vierde schilderij in een serie van vijf schilderijen. Mijn weg uit seksueel misbruik naar het licht en vertrouwen in mijzelf en in mijn lijf. Ook dit schilderij is geïnspireerd door het werk van Jackson Pollock en Sam Francis.
Dit is het vijfde en laatste schilderij in een serie rond mijn verwerking van seksueel misbruik. Ik heb in alle vijf schilderijen (Beat the demons, Conquering the demons, Surviving the demons en Confidence) gebruik gemaakt van de kleur wit. Wit staat voor reinheid. Na het seksueel misbruik voelde ik me vies en het was een strijd om mijn lijf als een geheel te zien en te aanvaarden. Nu voel ik mij een geheeld mens. Deze vijf schilderijen zijn o.a. geïnspireerd door werk van Jackson Pollock en Sam Francis.
Dit schilderij is mijn verwerking van An Irish Blessing: May the road rise to meet you May the wind be always at your back May the sun shine warm upon your face the rain fall soft upon your fields Until we meet again May God hold you in the palm of his hand. In dit geval de derde regel. In dit schilderij heb ik gewerkt met verdunde acrylverf, spontaan maar gecontroleerd op het doek aangebracht.
Met troffel en veel verf wel 10 lagen aangebracht, soms schrapend, dan weer stempelend. en vegend over het doek.
Dit keer is Sam Francis mijn inspiratie voor dit schilderij. De lijnen verbinden de vlakken met elkaar op een speelse manier. Verbinding is een woord dat tegenwoordig vaak voorkomt. We zoeken verbinding omdat we elkaar anders verliezen in de chaos van deze tijd.
Dit schilderij nav depressie na uitzending seksueel misbruik. Dit is de eerste in een serie van vijf schilderijen. In de stijl van Jackson Pollock en Sam Francis.
Dit schilderij is tot stand gekomen nav depressie na uitzending over seksueel misbruik op TV. Dit is de tweede in een serie van vijf schilderijen in de stijl van Jackson Pollock en Sam Francis.
Bomen zijn een gewillig onderwerp voor Intentional Camera Movement (ICM). Door rotatie van de foto kreeg ik een abstract beeld. Afgedrukt op alluminium met ophangplaat.
Mijn rododendron in mijn tuin in Voorthuizen. Ik heb de temperatuur gewijzigd. Afgedrukt op alluminium met ophangplaat.
Bomen in beweging. Door verandering van temperatuur wordt het beeld abstract.
Boeschoterbos bij Voorthuizen Gebruik gemaakt van Intentional Camera Movement (ICM) waardoor een schilderachtige foto ontstond. Kan op diverse materialen afgedrukt worden en in verschillende maten.
Jonge dennenboompjes gefotografeerd met de ICM techniek. Afgedrukt op acrylglas met ophangplaat.
Een mooie bos bloemen gefotografeerd met de ICM techniek, waardoor het een abstract beeld wordt. Afgedrukt op acrylglas met ophangplaat.
Dit schilderij is de derde uit een serie van vijf schilderijen nav een depressie na uitzending over seksueel misbruik op TV. In de stijl van Jackson Pollock en Sam Francis.
"Als bomen huilen" is een aanklacht tegen de wereldwijde bomenkap van (oer)bossen, waardoor er klimaatverandering ontstaat. En daarmee gevaar vormt voor ons als mensen en die van dieren en planten op onze planeet. Het is met acrylverf op het doek aangebracht en ik heb gebruik gemaakt van een troffel en een plamuurmes.
Samen met 5 andere kunstenaars heb ik op 13 mei, Hemelvaartsdag, in een dag een paneel geschilderd in het kader van The Colorfield Performance. Dit is een vorm van Land Art waar in een elipsvorm in totaal 500 panelen beschilderd worden door honderden kunstenaars uit binnen- en buitenland. Ik heb me hier weer laten inspireren door het werk van de Duitse kunstenaar Gerhard Richter. Ik heb gewerkt met een troffel, paletmes en voegenrubber en daarbij acrylverf.
Het bos is tijdens de herfst een aangename plek om te fotograferen. Met meervoudige belichting zoek ik steeds naar dromerige beelden, beelden waar je een tijdje naar kan kijken.
Paddenstoelen in meervoud. Meervoudige belichting
In het bos met de herfst en dan werken met meervoudige belichting. Dromeriger kan het niet. Geprint op acrylglas.
Gebruik gemaakt van ICM (Intentional Camera Movement) waarbij je de camera wat heen en weer beweegt om bijvoorbeeld een impressionistische sfeer te krijgen. Herfst in Amelisweerd, Utrecht Afgedrukt op alluminium met ophangplaat.
Met gebruik van de ICM techniek (Intentional Camera Movement) heb ik het bos van Amelisweerd in de herfst op de foto gezet. Door de beweging krijgt het beeld iets dromerigs.
Gebruik gemaakt met ICM techniek (Intentional Camera Movement). Hierbij beweeg je de camera en maak je gebruik van lange sluitertijden, waardoor een impressionistisch beeld ontstaat. Gemaakt in het bos Amelisweerd bij Utrecht in de herfst. Afgedrukt op aluminium met aluminium frame.
Door beweging van de camera (Intentional Camera Movement, ICM) en lange sluitertijden worden bomen in het bos Amelisweerd bij Utrecht, een impressionistisch beeld. Verkrijgbaar in diverse afmetingen en materialen, vraag om meer informatie.
Het Boeschoterbos bij Voorthuizen waar de herfst haar intrede doet. Door meervoudige belichting laat deze foto je verder dromen. Geprint op aluminium.
Het Boeschoterbos in de herfst. Gebruik gemaakt van meervoudige belichting.
In het bos zijn veel paddestoelen te vinden. Leuk om met meervoudige belichting ze een andere uitstraling te geven.
De boom legt zich te ruste bij een andere boom. Gemaakt met meervoudige belichting
Gele en rode bladeren, herfst bij uitstek. Met meervoudige belichting
Boeschoterbos bij Voorthuizen in herfstkleuren. Meervoudige belichting
De herfst in volle gang. Met meervoudige belichting.
Paddenstoelen in het bos. Met meervoudige belichting
Een van de zeven werken van barmhartigheid is: De naakten kleden. De vrouw.omhuld door een gewaad oogt kwetsbaar, maar ze houdt haar rug recht, waardoor ze krachtig is. Haar gewaad geeft haar waardigheid weer terug. Ik zie hierin ook hoe wij zouden moeten omgaan met vluchtelingen. Geven wij hun een 'gewaad', waardoor ze hun waardigheid weer terugontvangen? De kleuren zijn vermiljoen, turqoise blauw, wit en violet.
Laag over laag over laag. Met dit schilderij laat ik de gelaagdheid zien, die in ieder mens verscholen is. Boeiend om te ontdekken welke kleur naar voren komt. Elke kleur komt steeds naar voren of wordt door de volgende laag naar achteren verschoven. Burgundy, ultramarijn, warm grijs, hemelsblauw, titaanwit met een troffel op het doek aangebracht, gestreken, geschraapt.
Het afgelopen jaar en begin van dit jaar heb ik vaak afscheid moeten nemen van mensen, soms aan de dood, soms aan het leven. Soms gaan mensen weer verder met hun leven, ik ook. Doordat verdriet vele lagen kent, is dit schilderij ook uit vele lagen opgebouwd.
Dit schilderij verwijst naar Jesaja 35 : 1. (de woestijn zal bloeien als een roos) Geschilderd met acrylverf vermengd met marmerpoeder.
Figuratief, geabstraheerd schilderij van een meisje met ballonnen op een heuvel. Loslaten is een kunst wat je al vroeg moet leren!
Hier heb ik weer gebruik gemaakt van zand en acrylverf. Met paletmes en verfroller. De kleuren zijn deep turqoise, wit, turqoise.
Dit schilderij is gemaakt met zand en acrylverf. Ik heb het Frozen tears genoemd omdat het op bevroren tranen leek en omdat er zoveel verdriet in de wereld is. Ik denk aan al die vluchtelingen in de kou, daklozen op straat, kinderen in de knel.
Bij dit schilderij, een vervolg van Frozen tears 1, heb ik ook zand gebruikt als verdikkingsmiddel. Ook heb ik hier het lijden van de mens in verwerkt. De rode tranen symboliseren het geweld wat in de wereld gebruikt wordt om andere mensen in hun macht te krijgen.
Dit is de eerste in een serie van drie schilderijen, waarbij ik me heb laten inspireren door het werk van Gerhard Richter. De tweede en de derde heten Verlangen en Ontvangen. Ze horen ergens bij elkaar, maar kunnen ook los van elkaar gezien worden, vandaar dat ik ze apart vermeld. Ik heb een plakspaan gebruikt om de lagen verf steeds over het doek te verdelen. Door vele lagen over elkaar heen op het doek aan te brengen kwam er tussen de donkere gedeeltes licht. Door de coronamaatregelen voel ik me vaak gevangen en helpt het me om uit het gevoel van gevangen zijn weg te komen door te schilderen.
Dit is de derde in een serie schilderijen geïnspireerd door het werk van Gerhard Richter. De tijd wordt anders, je went er wat aan en ontvangt soms spontane geschenken, soms in woorden, een kaartje, een telefoontje, soms gewoon met een plakje cake door de brievenbus. Dankbaar zijn voor kleine dingen is wat mij geleerd wordt.
Hier ben ik met acrylverf en zand te werk gegaan en een paletmes. Na het drogen ben ik er met een verfroller overheen gegaan. Magenta, paars, wit.
Het abstracte schilderij is opgebouwd uit lagen acrylverf verdikt met zand. Daarna met de roller over bepaalde stukken zodat het lijkt op een verweerde muur.
Dit schilderij heeft veel met mijzelf te maken. Ik wil uit de coulissen, maar durf nog niet goed en sta in de schaduw. Maar ik hoef maar een stap te zetten dan sta ik in het licht. Ergens wil ik dat, ergens ben ik bang voor afwijzing. Dit schilderij is vlak na 'Afscheid' gemaakt en horen dus een beetje bij elkaar. Ook hier weer zijn diverse lagen verf op het doek aangebracht, waardoor de figuur transparant wordt.
Dit schilderij is gemaakt met de zgn. rakeltechniek. Geïnspireerd door het werk van Gerhard Richter. Ik heb het Verdriet genoemd omdat op dat moment toen ik het schilderde ik dat erg had.
Dit is de tweede uit een serie van drie schilderijen over het proces van omgaan met schuldgevoelens. De eerste heet VerOntschuldiging en deze VerGeving. Na de verOntschuldiging komt verGeving. Dat geef je gratis of ontvang je om niet. In de zee van verGeving kan ik weer verder met mijn leven, kom ik los van de ander en van mezelf. Ook dit schilderij is geïnspireerd door het werk van Gerhard Richter en gemaakt met een troffel als gereedschap!
Dit is de tweede in een serie van drie schilderijen geïnspireerd door het werk van Gerhard Richter. In de eerste voelde ik me vooral gevangen en merkte naarmate de coronamaatregelen duren ik steeds meer verlangen had naar 'normaal'.
Een verontschuldiging is gauw gezegd, maar iemand ver-Ontschuldigen is meer. Dit keer heb ik mijzelf ver-Ontschuldigd. Lange tijd met onterechte schuldgevoelens gelopen, totdat ik merkte dat het intitiatief bij mij lag. Een gevoel van vrijheid! Dit is een eerste schilderij van drie. De schildertechniek is geïnspireerd op Gerhard Richter
Dit schilderij kwam tot stand omdat ik met het thema Vrijheid bezig ben. Het meisje staat open voor haar vrijheid. De bomen duiden op het leven, ook al zit er een kromming in. Het leven is niet altijd standvastig. De bloesem betekent nieuw leven, nieuw begin. De witte duiven staan voor vredebrengers. De vogels in de lucht voelen zich vrij en de vlinders staan voor de mensen die ons zijn voorgegaan.
Deze bijna uitgebloeide Amaryllis fotografeerde ik tegen een zwarte achtergrond. Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Afgedrukt op acrylglas met ophanghaak.
Deze bloem heet in de mond Nutan en wordt ook wel Speldenkussen genoemd. De latijnse naam is: Leucospermum. Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Afgedrukt op acrylglas met ophanghaak.
Een aantal bloemen van de Orchidee (Phalaenopsis) tegen een zwarte achtergrond.
Deze pioenroos is deels over de bloei heen. Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Deze is te koop in diverse afmetingen en op diverse materialen
Roze roos in vaas. Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Diverse afmetingen en materialen.
Uitgebloeide tulp tegen een zwarte achtergrond met daglicht genomen. Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Afgedrukt op acrylglas met ophanghaak..
Een gewone tulp in een klein vaasje! Meer is niet nodig! Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Afgedrukt op acrylglas met aan de achterkant alluminium ophangframe.
Deze oranjerode roos zat in een boeket die ik had gekocht. Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. De foto kan in diverse afmetingen en op verschillende materialen afgedrukt worden.
Mijn nieuwste schilderij van 2019. Vrij abstract met acrylverf verdikt met marmerpoeder en met paletmes opgebracht.
Een blauwe bloem! Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Afgedrukt op acrylglas met aan de achterkant een alluminium frame.
Met daglicht genomen tegen een zwarte achtergrond. Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Afgedrukt op acrylglas met ophanghaak.
Tijdens een masterclass bloem- en portetfotografie met natuurlijk licht o.l.v. kunstenaar en fotografe Carla van de Puttelaar in museum Hilversum maakte ik deze foto van een enkele roos tegen een zwarte achtergrond, die al een tijdje stond. Eerste uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid.
Twee bijna uitgebloeide rozen over van een boeket. Uit de serie: De kracht van kwetsbaarheid. Dit kan afgedrukt worden op professionele print en op verschillende materialen. Vraag om meer informatie over de mogelijkheden en prijzen!
Vrij abstract schilderij met kwast en paletmes geschilderd. De kleuren zijn turqoise, okergeel, blauw en rood. Zijkanten meegeschilderd.
Dit schilderij met warm rood en geel is geheel geschilderd met mijn vingers.
Het duurde even voordat ik wist wat ik met het schilderij moest doen. Ik had de vlakken erop geschilderd, maar er miste nog iets, wat wist ik een tijd niet. Toen ineens begon ik met droge penseel in de natte verf te poetsen en ziedaar, een kleurrijk schilderij.
Soms begin je met een schilderij en wordt het helemaal anders, gewoon omdat emoties ook veranderen.. Zoals ook met dit abstracte schilderij. Via een omweg kwam ik tot deze compositie. Met kwast en paletmes geschilderd.
Dit schilderij kent vele lagen. Eerst ben ik met een structuurpasta van gesso en schelpenzand over het doek gegaan. Toen de eerste laag, maar de kleuren pasten niet bij mij en heb ik er dus weer overheen geschilderd. Met paletmes afgemaakt. De zijkanten zij meegeschilderd Kleuren zijn turqoise, rood, raw umber en okergeel en lichtgeel.
Hier heb ik heerlijk met mijn hand en vingers gewerkt, waardoor het een expressief schilderij is geworden.
Nadat ik de eerste laag verf op het doek had gedaan, heb ik schelpenzand erop gestrooid om een ruwe oppervlakte te krijgen. Vervolgens heb ik met spuitflesjes met verdunde verf over het schilderij gewerkt.
Met veel vreugde en plezier heb ik aan dit schilderij gewerkt. Met een spatel en grote klodders verf heb ik mijn emoties vastgelegd.
Bij dit schilderij ben ik uitgegaan van een knoest in een boom. Ik had daarvan een foto gemaakt en ben hier met mijn eigen fantasie mee bezig geweest!
Macro opname van een vallende waterdruppel in een bak met water, indirect geflitst tegen een gekleurde achtergrond. Digitale foto afgedrukt op aluminium
Macro opname van vallende waterdruppel, indirect geflitst tegen een gekleurde achtergrond. Geprint op aluminium met aluminium ophangframe.
Macro opname van fallende waterdruppels met gekleurde stenen. Printed on aluminium
Macro opname van vallende waterdruppel, indirect geflitst tegen een gekleurde achtergrond. Printed on aluminium with frame on the backside
Macro opname van vallende waterdruppels indirect geflitst tegen een gekleurde achtergrond. .
Macro opname van vallende waterdruppels, indirect geflitst tegen een gekleurde achtergrond. Geprint op acrylglas
Macro foto van een waterdruppel in een glazen waxinelichthouder. Geprint op aluminium.
Deze foto van een vallende druppel heb ik al in 2012 gemaakt. In de serie The Art of Water heb ik uit een plastic zak waterdruppels in een zwarte kom met water laten vallen. Door tegen een gekleurde achtergrond te flitsen kreeg ik allerlei bijzondere beelden. Dit is er een van. Geprint op aluminium met aluminium ophangframe.
In 2012 heb ik een tijd druppels gefotografeerd tegen diverse achtergronden. Ik gebruikte indirect flitslicht tegen een achtergrond waar een druppel water neer viel in een kom met water. Ik heb deze serie The Art of Water genoemd. Geprint op acrylglas.
Ook deze foto komt uit de serie The Art of Water, waarbij ik vallende waterdruppels fotografeerde. Elke keer weer mooi hoe een druppel het water raakt en dan het water in beweging brengt door de val. Deze foto is afgedrukt op aluminium.
Ook deze foto uit de serie The Art of Water is gemaakt met een gekleurde achtergrond waartegen ik geflitst heb. De foto is op mat aluminium afgedrukt.
Deze waterdruppel is een van de serie: The Art of Water, die ik al in 2012 gemaakt heb. Ik heb hem nu afgedrukt op mat aluminium. Ik heb toen geëxperimenteerd met waterdruppels fotograferen in een bak met water, waarin ik water uit een zakje liet druppelen en dat tegen een gekleurde achtergrond, ook heb ik hierin een blad hortensia in het water gedaan. Aluminium ophangframe aanwezig.
In de serie The Art of Water heb ik waterdruppels tegen een gekleurde achtergrond gefotografeerd met indirect flitslicht. Deze is afgedrukt op acrylglas
Bij deze foto heb ik een gouden kleur karton als achtergrond gebruikt. De foto is op mat aluminium gedrukt voor een mooie uitstraling
Macro opname van vallende waterdruppel in een bak met water en kleurige achtergrond. Indirect geflitst. Geprint op aluminium